CPP, la Prépa des INP : Forum des élèves de Grenoble
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment : -40%
-40% sur le Pack Gaming Mario PDP Manette filaire + ...
Voir le deal
29.99 €

HEY! some questions about entry exam

2 participants

Aller en bas

Résolu HEY! some questions about entry exam

Message  Tristan_ Mer 12 Mai 2010 - 4:03

Salut tout le monde !

Sorry for me writing in english, my french is still not 100% perfect. Smile

I am currently living in New York and applied at Grenoble CPP pour la rentree prochaine (switch). J'ai pris rdv a l'ensi3 (la ou on ma dit d'aller) to explain a little about my situation about me coming from the USA. They took a look at my grades and now they are saying that they want to see me for another rdv le premier Juillet pour passer un test/exam d'entree. Now the question is, do you know any links (des liens sur internet) where I can start studying for this test. J'ai regarde un peut partout sur le forum mais je trouve pas grand chose. Le systeme americain et completement different from France (au lieu d'avoir des notes sur 20, elles sont sur 100 ici). Je cherche des liens utiles a propo du BAC si vous en savez.

Any help would be appreciated
DSL pour vous fair travailler l'anglai Smile

Thanks

Tristan_
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Résolu Re: HEY! some questions about entry exam

Message  Lucile Mer 12 Mai 2010 - 6:28

^^
I'll try to answer you in english, sorry if I make some mistakes.
I don't know what kind of test they want you to do. To recruit french pupils, the CPP does a test which doesn't have any link with the french school program. The test is composed in two parts : a first part where the candidate have to read a text, to sum it up and to debate on it with the examinators. You'll need personnal knowledge to discuss on the text, it doesn't depend on your class lesson. For example, at this test, I had a text speaking about biology and I wasn't taving any biology lessons at the lycée.
Then, there will be a second part which is an interview with the examinators. We don't know what they are expecting from those inteviews, so it's difficult to give you some advices to manage it.
But, this is the french exam, you won't find any "annales" or test on the internet, because it doesn't need any preparation.
It is possible that your test will be different... I think you should ask the CPP what kind of tests they want you to do in July.
Lucile
Lucile
Fantôme Omniprésent. ^^
Fantôme Omniprésent. ^^

Nombre de messages : 1529
Age : 33
Promo-groupe (ex : P17-D1) : P16=>**Phelma**
Loisirs : Error 404 : Object not found

Revenir en haut Aller en bas

Résolu Re: HEY! some questions about entry exam

Message  Tristan Jeu 13 Mai 2010 - 2:14

L'exam sera un test pour voir mon niveau de math,physic et de chimi. Un peut comme le bac S. Ici (aux states) on n'a pas de division dans ce genre. On prend what we want. J'ai pris Chimi pour une annee et physic une autre annee et aussi Biology. Touts ses cours etait d'un niveau superieur aux clases normaux (on appel ca des class AP, Advance Placement). Je voulais just savoir si c'est possible de voir des liens qui sont crees pour reviser le BAC S francais?

Thanks again. Hope I did no mistakes Smile

Tristan
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Résolu Re: HEY! some questions about entry exam

Message  Maxou Jeu 13 Mai 2010 - 8:35

Maxou
Maxou
Dieu tout puissant
Dieu tout puissant

Nombre de messages : 517
Age : 34
Promo-groupe (ex : P17-D1) : 1A Phelma (ex-P15[A2/D1/D2])
Loisirs : Des trucs avec des grosses cordes

Revenir en haut Aller en bas

Résolu Re: HEY! some questions about entry exam

Message  Lucile Jeu 13 Mai 2010 - 10:52

Smile
I might have some annales in my room (I keep everything '- -)... I'll look for it and scan it.
If you want, I still have my maths lessons from the terminale too...

(and for the mistakes... there are some, the most important (and the easier to correct) are that we write Physique, Biologie and Chimie in french... )

P.S. : (Yan si je fais encore des fautes... sarcastic )
Lucile
Lucile
Fantôme Omniprésent. ^^
Fantôme Omniprésent. ^^

Nombre de messages : 1529
Age : 33
Promo-groupe (ex : P17-D1) : P16=>**Phelma**
Loisirs : Error 404 : Object not found

Revenir en haut Aller en bas

Résolu Re: HEY! some questions about entry exam

Message  Tristan Ven 14 Mai 2010 - 19:23

Merci pour les liens
je vais regade tout ca de plus pres.

j'espere que j'aurrai le temps de tout reviser Smile

bon c'est vendredi time to party party

Tristan
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Résolu Re: HEY! some questions about entry exam

Message  invité12 Dim 16 Mai 2010 - 16:20

Sinon tu peux allez sur le site annabac pour t'entrainer Wink C'est un site avec plein d'anales de bac.

invité12
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Résolu Re: HEY! some questions about entry exam

Message  winli Lun 6 Sep 2010 - 6:49

Where there is a will,there is a way! I believe! Victory was short-lived, friendship is long! We must learn to treasure!









winli
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Résolu Re: HEY! some questions about entry exam

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum